kantwerk

Al een tijdje geleden maakte ik een sjaal, een ronde sjaal, met kantwerk. Het was de eerste keer dat ik zo uitgebreid kant ging breien. Doodeng om aan te beginnen, want alle verschillende patronen die ik moest gebruiken zagen er heel ingewikkeld uit.
Uiteindelijk was het niet zo moeilijk, het bleek weer gewoon precies doen wat er staat en geduldig doorwerken.
Toen ik klaar was zag het er zo uit:

IMG_1531.JPG
Een beetje frummelig, niet zo mooi, en vooral niet zo groot.
Kantwerk moet je heel voorzichtig wassen, het liefst in een lauwwarm sopje met een speciaal ‘no rinse’ wolwasmiddel, zoals Eucalan o.i.d., en vervolgens opspannen. Pas dan komt het kantwerk goed tot zijn recht.

IMG_1631.JPG

IMG_1635.JPG

IMG_1632.JPG

IMG_1633.JPG
Het is de Heliotaxis Pi Shawl van Renate Brenner en vanavond komt mijn nichtje hem in ontvangst nemen. Ik hoop dat hij haar staat en dat ze er blij mee is.

Geef een reactie

