sokken

Eindelijk ben ik er echt mee bezig, sokken breien. En dan sokken met echte hielen, hè, niet zo van die draaisokken zonder hiel.

2015/01/img_1724.jpg
Die had ik al wel eens gemaakt, voor een vriendin.

Maar nu ben ik bezig met echte sokken, lekkere dikke sokken van wol met alpaca, die zacht en warm zijn, en goed gaan zitten. Met een echte hiel. Een hiel is een sculptuur, een kunstwerk in delen. Je heb de hielflap, en dan het hoekje, en dan een driehoekje om de onderkant en de bovenkant weer aan elkaar te verbinden. En dat doe ik dus allemaal zo maar 🙂 Dankzij dit patroon van tin can knits: Rye. Alle vaardigheden had ik al, maar dankzij hun prachtige uitleg, kan ik ze ook toepassen.

Om het mezelf makkelijker te maken, brei ik de twee sokken tegelijk, op een lange rondbreinaald.

2015/01/img_1854.jpg

2015/01/img_1873.jpg

2015/01/img_1874.jpg
Het was bij een stukje van die sculpturale hiel even lastig, maar inmiddels is het weer een fluitje van een cent. En als je twee sokken tegelijk breit, heb je in ieder geval geen last van het ‘second sock syndrome’. Bovendien kan ik ze vandaag, of morgen, als ze klaar zijn gelijk aantrekken!

Ik brei ze met DROPS Lima, heerlijke zachte wol met alpaca. En ik heb gelijk 7 verschillende kleuren gekocht, zodat ik straks elke dag van week warme zelfgebreide sokken kan dragen.

Geef een reactie

