magnolia tunic

In de afgelopen weken zijn vier fantastisch testbreiers voor mij aan het breien geweest. Ze hebben mijn nieuwste patroon getest en gecontroleerd of ik wel op elke i een puntje had gezet. En ze zijn klaar, ze hebben een Magnolia Tunic gemaakt in verschillende kleine en grote maten.

Dit was het tuniekje dat ik zelf gebreid had voor een driejarig avontuurlijk meisje, dat graag veel buiten op avontuur gaat, liefst zonder jas:

full dress

En dit zijn de tunieken die de testbreiers maakten:

allemaal samen

De Magnolia Tunic kan je maken van redelijk dikke wol (Aran weight), met een stekenverhouding van 16 steken bij 20 rijen (10 bij 10 cm). Hij wordt van bovenaf in het rond gebreid. In de schouderpas en in de boord gebruik je 5 kleuren, maar zelfs beginnende breiers vonden het goed te doen! De zakjes zijn, technisch gezien, nog het moeilijkst om te maken, maar zakken in een tuniek zijn nu eenmaal belangrijk.

Het patroon is beschikbaar in meisjesmaten vanaf 1 jaar tot en met vrouwenmaten tot en met L. De taal van het patroon is Engels.

Te koop op Ravelry, zoals al mijn patronen, voor € 6,05:

4 gedachtes over “magnolia tunic

Geef een reactie

